lördag 22 mars 2008

Emmy håller på att vakna, hon har sovit 1½ timme nu på morgonen och jag har fått massage under tiden av M. Har fått så ont i ryggen den senaste tiden av allt bärande så det var uppskattat med massagen.Inatt har hon sovit lika bra som de tre senaste nätterna i sin egen säng. det är verkligen SÅ skönt att få sova bara jag och markus i sängen, man sover ju på ett helt annat sätt. Mycket tyngre och lugnare så man känner sig mer utvilad på morgonen. Sitter och försöker hitta alla gravidbilder som jag ska skicka in på framkallning så jag kan börja med albumet till Emmy. Ska bli kul att kunna titta tillbaka på alla bilderna senare, och kanske jämföra med hur man ser ut och hur tidigt det började synas med nästa barn. För ett syskon ska det bli, och inte allt för många år emellan. MAX 3 år, blir det tidigare så blir det. Än så länge känns det bra att kanske kunna få ett syskon till Emmy rätt tidigt då vi tänker mycket på att svartsjukan kanske blir värre (om det nu blir något svartsjukedrama) ju äldre Emmy är när lillsyskonet kommer OCH att dom har mer glädje utav varandra ju tätare det är mellan dom. Men som sagt, det är vad vi känner än så länge.

Idag ska vi bara mysa på. Kanske ta en promenad, dock lite kallt ute och inte så mycket sol som värmer. Kanske bara blir en tur till affären och handla något gott.

Emmy har fått torsk och vi har försökt behandla med vischyvatten men det är så krånglit och hålla på så efter helgen ska vi till bvc och få nå medel utskrivet så det försvinner. Än så länge känner inte jag av det å brösten, hoppas ja slipper! Nu ska jag hoppa i badet en sväng medans Emmy och pappa får mysa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Peter vill också skaffa en till inom 3 år..Tycker det känns som fort att tänka på det nu men nog lär det väl bli så!

Anonym sa...

tänk vilken omvändning hon gjorde../Hanna