måndag 17 mars 2008

Har just bakat färdigt Noblessekakor,fyllda med dumle. Själva degen smakar drömmar och är supergoda! Tanken är att vi ska ha att bjuda när det kommer besök, men det är farligt sannolikt att dom kommer slinka ner i min mage innan dom ens kommit in i frysen.

Idag har vi varit på stan en sväng med moster Lisa, var bara tvungen att slinka in på Lindex och köpa en klänning med taights (stavning?) som jag spanat på nog länge nu. Imorgon ska vi in till stan igen och köpa en klänning från p.o.p, antingen en med bilar på eller en med hjärtan på. Bestämmer mig imorgon. Men den ska jag ta i större strl.




Den rosa med tights köpte vi idag, den med hjärtan kanske jag köper imorgon och den rutiga har hon fått av Hannas mamma och pappa.

Var förbi hos mormor också, kollade igenom gamla kort på mig som liten. NU vet jag något hon är lik mig på. Ögonen! Jag hade också lite "bulliga" ögon som liten, precis som Emmy. Kanske mina kinder också! Dock så är det lite svårt att se eftersom min farmor matade mig med grädde från första början typ så jag såg ut därefter, alltså då menar jag inte vispad grädde utan det var ovispad jag fick dricka....barn ska ha hull!!Hmmm...

Nu ser M på hockeykväll på nedervåningen, tror dock han sover. han klev ju upp kl 05.00 idag och for till jobbet. Nu är han ledig 9 dagar för att sedan börja jobba som vanligt igen, med andra ord över 200 tim/månad. Men ska inte klaga, då kan vi köpa det vi vill till lägenheten och renovera klart källaren.Mendet kommer bli lite jobbigt att vara ensam mer än jag varit nu med Emmy. har haft det supersoft den senaste månaden då han kunnat sprida ut de 10 pappadagarna så bra så han knappt jobbat. Men förhoppningsvis kan han fixa så han iaf är ledig på helgerna, får se hur det blir.

igårkväll somnade hon på mig i sjalen vid 23 tiden. trixade ur henne ur sjalen och ammade henne sedan utan att hon lyckades vakna till så mycket och lade henne sedan ner för att sova bredvid mig, och det funkade! Nu sitter hon i sjalen och sover igen, VAD hade vi gjort utan denna sjal, sååå många ggr den räddat mig alltså. M kan dock inte ha den på sig då han är grövre över axlarna, men vi ska låna en lång sjal av Hanna för att se om det känns bra med knytsjal. Lättare att ha sen också då den går att justera allt eftersom hon växer. Nu ska jag gå ner och se om mina kakor svalnat, kanske smakar en också.

Recept Noblessekakor:
175 grader 10-15 min
Auminium formar medelstora
3 dl vetemjöl
1 dl socker
200 g smört (ej smält)
1 tsk bakpulver
Ett paket noblesse orginal
en påse dumle mini

rör ihop allt i en bunke, forma bollar lite större än köttbullar och sätt i formarna, tryck sedan ner en halv dumle i bollarna. In i ugnen 10-15 min, ta ut och sätt en noblesse på varje kaka och låt smälta, låt de sedan stå och svalna så chokladen stelnar.

Inga kommentarer: