söndag 16 mars 2008

Igår skulle vi promenera i det fina vädret. Men vände efter ca 15 minuter, det gick ju knappt att gå ute då vägarna är alldeles buckliga och jäkliga. Emmy skumpade runt i vagnen som en studsboll och det blev bara jobbigt att kolla vart man satte fötterna hela tiden. Gick istället förbi Coop och handlade lite fika och sen hem och lagade mat. For senare ut till storheden, köpte ett fotoalbum där vi ska sätta in bilder från graviditeten, förlossningen och på Emmy. frågan är bara när vi kommer ta oss tid att gå igenom alla bilder som vi ska skicka in OCH sedan projektera med att klistra in allt. Ett sånt projekt som ingen av oss kommer slutföra får jag en känsla av.
Avundas dem som har orken att hålla på med sånt pillergöra, min fantasi och kreativitet tar slut efter sisådär 5 minuter. Elin min vän däremot är en riktig fixare och hon kan verkligen göra fina saker! Förhoppningsvis kan jag bli inspirerad att göra roliga klipp och klistra grejjer med Emmy när hon blir lite äldre.

Igår hade vi även besök av farmor och farfar som kom med mat till oss, Emmy tjorvade och hade sig hela kvällen igår. Till slut kl 23 beslöt vi oss för att fara iväg med bilen. Vi är såna där husspanare som gärna tar oss en titt på alla bostadsområden i stan så igår kväll passade vi på att spana i sunderbyn, har aldrig varit i sunderbyn mer än när jag var pytteliten och min morbror bodde där. Shit va mycket hus det finns! Medans vi spanade så somnade gumman i babyskyddet. Planen funkade! vi snurrade omkring i en timme och när vi kom hem var vi båda så ofantligt trötta, vi lät Emmy sitta kvar i babyskyddet varm o gosig i sin fleeceoverall som vi bara öppnade upp. Om vi hade börjat böka med henne så hade hon vaknat upp och fortsatt skrika. Vi kastade oss snabbt i säng och jag tror jag somnade lika snabbt som jag kom ner. Vaknade kl 3 och såg att gumman fortfarande satt i babyskyddet, tog upp henne och lade henne i sängen mellan oss och snusade vidare. Kl 5 vaknade hon och ville käka, mina bröst var sprängfyllda då hon inte ätit sen strax innan 23. Sen sov vi vidare till kvart i 7 och då åt hon igen, sen tog M henne till nedervåningen så jag skulle få sova vidare. Kl 10.15 vaknade jag och fick en gumma över mig som ville äta igen.

Nu sätter M upp sista gipsväggen i källaren och river det sista av de förra väggarna. Jag har gumman i sjalen, hon sover skönt med nappen i munnen. Vilken räddning en napp kan vara! Jag som inte alls ville att hon skulle använda napp inser nu att hon hade skrikit ihjäl sig (oss) utan den. Tack gode .....

Idag ska vi på paltmiddag hos farmor och farfar, rätt skönt att kunna åka iväg och få middag serverad titt som tätt. Välkommet nu när Emmy är som hon är, man kan inte lägga undan henne en sekund ens. Så det är skönt att slippa disk och allt därtill.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej..är så seg på att svara på kommentarer..blir bara snabbt in och läsa och sen snabbt ut och göra något annatGumman vill ofta ha uppmärksamheten=)Hur gammal är er lilla tjej? Jo det är jobbigt när de är ledsna. Tilde grät rätt mkt de 2 första veckorna men nu brukar det inte vara några problem alls. Jobbar bara extra på mylife som städare 1 gång i veckan men det ger bra med extra pengar..Var också ut på en promenad idag, jäklar vad guppigt, risk för skakskador!