torsdag 13 mars 2008

Uppdaterar lite; dagen har varit otroligt jobbig. Strax efter att jag skrivit senaste inlägget så vaknade hon och ville bara vara i famnen, det dög INTE att vara i famne om jag satt ner utan det skulle skumpas och jag skulle stå. Så från 10-15 ungefär så har jag inte gjort annat än gått och gått och gått och skumpat runt på henne. Till slut somnade hon på mig i sängen, vi vilade tillsammans en timme sen blev jag så hungrig så jag fick lägga ner henne och hon kunde för en gångs skull ligga själv och sova vidare till 18.Skönt med en liten paus. Pappa kom hem 19.30 så då fick han ta över skumpandet och det fortsätter än. Får se hur länge hon har tänkt hålla på ikväll/inatt.

Har läst mycket om akupunktur mot kolik och mailat en läkare som utövar detta här i stan. Får se om jag får nått svar imorgon om vad det kostar osv.

Nu ska vi lyssna på lite musik och dansa lite så kanske gumman blir nöjd för ett tag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Såg en serie på tv för när Gustaf var liten om akupunktur på barn med kolik. Det verkade vara toppen och hos de som var med i serien fungerade det jätte bra.
Kanske de även gör de på barn med mycket luft i magen. Eller har Emmy kolik? Hon verkade så lugn.

Anonym sa...

har ni skippat iden om gungan? de har inte sålt den än vad jag vet

Sansis sa...

elin; ja jag tror inte den skulle hjälpa. tror den e för "klen", hon behöver betydligt mer vaggning än vad en gunga kan ge...hmm...

Anonym sa...

Har en tidning där de står om akupunktur hos barn me kolik, verkade som att de funkade ganska bra faktiskt!/ida

Anonym sa...

Men testa Ghee! Vad har ni att förlora? :) De säger ju att det funkar.