måndag 28 april 2008

Dåliga dagar

Har inte alls haft nån lust till att sitta framför datorn de senaste dagarna, Emmy har haft mer eller mindre dåliga dagar tyvärr vilket resulterat i dåliga dagar även för mamma. M har jobbat mycket den senaste tiden och mer blir det även maj månad. I juni månad så kommer han börja trappa ner på jobbandet för att sedan ta semester i juli, LÄNGTAR!

Lördagen spenderades med systrarna/mostrarna. M var på svensexa och var allt annat än nykter, vilket visade sig imorse. Vi hannt iaf med en tur på mässan i Arcus och kalas hos Gustaf. Men sen tog baksmällan över för M och han var mer eller mindre däckad hemma.

Imorgon ska jag försöka hitta ett par skor till mig själv, M ska komma med efter jobbet så jag kan kolla i lugn och ro (?!) utan att ha Emmy hängandes på armen. Emmy har ändrat lite på sina "rutiner" verkar det som. Hon sover som oftast nuförtiden mellan 23-06.00 men har ändrat sina mattider från att äta varannan timme så äter hon nu var tredje timme. Tackar och niger för det! Blev dock lite orolig över att det inte finns nog med mjölk då hon 2 kvällar i rad varit superskrikig och inget har varit bra. Testat lägga henne vid bröstet men hon kastar sig bort från de så jag har nu antagit att det inte alls är så, det är helt enkelt något annat som vi inte kan hjälpa henne me.Tungt...

Nu blir det sängen nästa, ska plugga in ipoden en stund och lyssna på lite skön avslappnande musik. Måste dock införskaffa nya hörlurar till den då mina öron antingen är för små eller bara allmänt missbildade för att kunna få in dessa "vanliga" snäckor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att hon sover bättre och inte äter lika ofta. Det var precis så där Tilde gjorde med mig. Kastade huvudet åt sidan när jag satte henne till bröstet. När jag gav ersättning i början så blev hon bättre men sen när jag gav nutramigenet så blev hon som en ny liten bejbis. Kunde ligga helt själv och bara titta.