torsdag 24 april 2008

En bra dag

Sitter och mumsar på en macka och dricker lite té medans resten av familjen sover. Idag har varit en bra dag, så imorgon kommer bli en mindre bra dag för tösen. Det har varit så nu ett tag. Bra humör varannan dag ungefär. Hon vaknade halv elva imorse, vid tolv tiden så traskade vi iväg med syster/moster Lisa mot stan, hon sov i vagnen hela vägen in. Väl inne på Gina tricot så vaknade hon och var vaken i Lisas famn medans jag provade kläder (köpte för övrigt ett mörkblått linne), gick upp på mat & prat och ammade henne, sen sov hon vidare i vagnen medans jag och Lisa satt utanför shopping och solade samt kollade på folk i ca 2 timmar. Traskade hemåt och fortsatte sola utanför oss medans hon sov i vagnen ytterligare ca 2 timmar.
Så gumman vaknade till liv på eftermiddagen först. Vi lagade fläskpannkaka, myste på lekfilten framför tvn och sen for M och spelade innebandy. Emmy började bli gnällig och jag var dödstrött, solen tog kål på mig. Försökte vila i sängen i ca 30 min med henne. Vi slumrade till lite båda två men sen var det full rulle på henne ända tills kl slog 22 då hon började dåsa till igen i famnen och efter lite mat så slockande hon kl 23! En underbar dag med andra ord. Mammas humör har varit på topp nästan hela dagen! Ska unna mig en massage nästa vecka, en helkropps massage blir det nog! Det är jag värd!

Idag fick vi inbjudan till R & I´s bröllop i sommar. Åh va jag längtar till att få fara ner till gbg, har aldrig varit där och det ska bli så underbart mysigt att få komma iväg med lilla familjen på första resan tillsammans. Måste dock försöka komma i bättre trim om jag ska våga visa mig på beachen därnere. Huuga. Kanske blir första gången sen man var typ 10 som man tar på sig en baddräkt igen, haha. Tur det finns snygga baddräkter nuförtiden ;)

Nä nu ska jag spana runt lite på nätet efter snygga kläder och drömma lite.

Inga kommentarer: