söndag 13 april 2008

Shopping med skrikig bebis

Igår skulle jag försöka mig på att gå int ill stan med gumman och in på Hm för att kolla på kläder. Men direkt vi kom in på HM så började hon gorma, hittade iaf en grön klänning som jag vart vungen att köpa utan att prova den eftersom Emmy inte alls ville ligga i vagnen eller ens vara i famnen så när vi var klara där efter ca 15 minuter var det bara att dra sig hemåt med skrikandes bebis. Klänningen passade perfekt! Bakade en chokladkaka av mörk choklad igår, den blev som den skulle men tyckte inte alls om den. Kan vara gott till kaffe men eftersom jag inte längre dricker det så vet jag inte.

Nu ligger gumman i sängen bredvid mig och snuttar på nappen. Inatt somnade hon strax efter 12 och sov till ca kl 5 och sedan somnade hon om efter hon ätit till kl 9.30! Hon låg inte ens och bökade och var missnöjd utan somnade direkt efter hon ätit. Kan vara att hon blir mättare nuförtiden då jag börjat amma henne från båda brösten för hon verkligen klunkar i sig direkt när jag byter till andra bröstet. Jag har testat att låta henne äta från båda brösten förut också men då har hon varit nöjd. Så kanske det är såhär för att det är en tillväxtperiod eller nått. Skönt att hon blir nöjd iaf!

Idag ska vi inte göra många knop. M är och spelar innebandy och senare ska jag och sola. Kanske att vi åker och hälsar på Emmys farmor och farfar en sväng. Får se om vi orkar! Nu ska jag gå och göra mig redo för dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att läsa bebis/mammabloggar :)

Blir inte du stressad när hon skriker sådär i en affär???
Jag vågar inte ens åka buss eller tunnelbana för jag inte vill förpesta för andra :D hahaha
Urs, kommer sitta isolerad i ett år :)