söndag 13 april 2008

sömn,ammning & vändningsförsök

Sådär ja, nu sover gumman. Hon åt kl 23 och somnade nyss.Perfekt! Efter att hon börjat äta från båda brösten vid varje ammningstillfälle så är hon mycket nöjdare verkar det som. För idag har hon haft ro i kroppen och varit vaken nöjd ca 2 timmar, och sen ätit och sovit 2 och så har det typ varit under hela dagen. Jämfört med andra dagar då hon varit vaken näst intill hela dagarna förutom små korta sovstunder på ca 10-15 min. Jag min nöt har trott att hon varit mätt när hon släppt bröstet och bara rapat henne och sen inte ens försökt ge henne andra bröstet. Därför har hon skrikit och gormat så mycket den senaste veckan. Jaja, nu verkar hon ju iaf nöjd och belåten! Idag har vi skickat in bild till tidningen på henne, kommer i både kuriren och nsd på onsdag förhoppningsvis. Släkten har tjatat på oss om det men det har liksom bara inte blitt av, som med så mycket annat man säger att man ska göra.

Imorgon är det 2 månaders kontroll på gumman, lite nervigt om hon går igenom utan anmärkningar! Vi har vägt oss på vågen här hemma med henne i famnen och det visar på lite över 5 kg. Är så förbaskat shoppingsugen, mest till mig nu då Emmy är i mellanläge i klädstorlekar, 56 börjar ju bli för smått och 62 är för stort. Vill hitta kläder att ha till sommaren, till veckan kommer ett paket från HM med två toppar som ja beställt. Får se om det är nått att ha eller om det blir att skicka tillbaka. Ska sätta mig och sortera ut lite bilder som vi ska skicka på framkallning. Blir ju endel foton nu, mest på lilla damen såklart!
Kom på, hon har börjat försöka vända på sig nu. Som ni ser, det är på god väg! Helt på sidan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag veeeet!
Det är ju verkligen så.
Man kan inte prata med en spädis på det sättet direkt..
Men jag är så löjlig, o kan inte ens gå ute på min egen gata om hon skriker med vagnen, blir helt svettig :) haha..

Vänjer mig väl.
Annars lär jag inte komma utanför dörren på flera månader.
Har en ganska skrikig fialotta :)

Anonym sa...

Hehe, när vi va hos barnläkaren så skulle dom ta temp på henne ;)
det sa bara "tjoff" så bajsade hon ner halva stället..^^