tisdag 13 maj 2008

dag 1

Nu sover gumman, la ner henne i sin egen säng efter hon ätit flaska igen. Nöjd o glad somnade hon, inte av ren utmattning pga skrik och gorm i nån timme. Hon vaknade 9 imorse och ville äta, tog flaskan ur kylen som jag förberett och gav henne. hon slurade i sig en del men inte allt. Försökte med 150 ml men hon fick i sig ungefär 100-120. Tog oss iväg till BVC idag också, gumman hade inte ökat speciellt mycket i vikt trots att hon slurat i sig från båda brösten den senaste tiden. Hon låg under sin kurva, vilket jag misstänkt.

Tog oss in till stan, gick förbi Linda på butiken. Fick mig en lunch och matade E igen, gick sådär. Tror hon var mer trött än hungrig då hon vaknade precis när ja steg innanför dörren på butiken, hon hade inte sovit färdigt. Tog oss iväg till barnens hus när M slutat, köpte en dr. brown flaska och en anatomisk napp till esska flaskan vi använder förtillfället. Hon tog den bättre än "kulnappen" som släpper igenom för mycket luft. Min bvc tant är ju en liten häxa, hon ger skenet av att vara go o mysig men icket. Dumma kommentarer vräkte hon ur sig, försökte få mig att ändra mig och få mig ha dåligt samvete. Jävla subba, haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

mam flaskorna är skitbra! de finns att köpa på alla affärer och även på barnenshus m.m. Tilde har flera st och hon kan knappt dricka ur sina esska nå mer! Skit i surtanten, de är alltid så när man ska sluta amma! Har du nå ont i brösten så fråga om tabletter!