tisdag 13 maj 2008

första morgonen

Första morgonen med ersättning och det verkar funka kanon. Lite sorgligt var det trots allt när jag satte henne i famnen tryck mot bröstet , hon sökte sig till bröstet som en gapande liten fågelunge men jag gav henne flaskan istället som hon sög tag i direkt. En skillnad jag märkte var vilken ögonkontakt vi fick, jisses!! Kände ur det vattnades i ögonen på mig. Hon sög i sig 120 ml utan problem, hade säkert kunnat ge 150 men hon verkade iaf nöjd. Och vilken skillnad, hon somnade direkt jag la ner henne i sängen efter rapningen. Detta brukar i vanliga fall då jag ammat henne vara en knorrande procedur med sparkande,gnyande och bökande och somna om först efter 30 min-1 timme. Nu däckade hon direkt nöjd och belåten. Sååå skönt!

Ska gå ner och fixa iordning inför nästa matstund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så skönt när de blir nöjda! Man mår så bra trots att man har lite ångest över att man måste sluta ama. Men det försvinner fort! Sen är det bara fördelar. Nu får äntligen pappa hjälpa till!

Sansis sa...

erica; ja lite ångest har ja haft idag, men det går nog över. Min Bm vräkte ur sig onödiga kommentarer så ja blev än mer pissed idag. Men men. jag gör ju det här för allas skull, inte pga egoism liksom. ja nu ska pappa få ta del av henne mer =)ska bli mysigt att få se!