måndag 12 maj 2008

sluta amma

Varit lite off på sistone. Har inte haft ork att uppdatera då min energi gått till annat. Har iaf bestämt mig för att sluta amma, har varit ett jäkla bängel senaste tiden med amningsstunderna vilket varit enormt stressande och jag har bara varit upprörd. Inte för att tala om vad damen blivit. Ikväll bestämde jag mig, nu är det slut bråkat vid bröstet, inga mer tårar eller skrik. Ska till bvc imorgon och ska prata med bm om det. Gav flaskan ikväll, efter många om & men gick det iaf, hon sög i sig 135 ml ungefär och släppte belåtet flaskan utan skrik och gorm som vid bröstet. Skön känsla!

Tips och råd tas gärna emot ang flaskmatning.

Nu blir det att läsa lite mer om att sluta amma....

2 kommentarer:

Anonym sa...

De positiva med flaskmatning är ju att pappan i fråga kan vara lite mer involverad vid matningen och barn och pappa mer närhet lite oftare =) Sen är de ju så bra när man vet exakt hur mycket dom får i sig. =)

Sansis sa...

jenny: ja det är ju faktiskt många bra faktorer med att flaskmata. Man får ju ändå mycket närhet, och bara pga av att man flaskmatar så betyder ju inte det att man slänger bebisen i vems famn som helst. Mamma eller pappa blir det som ska mata nu så här den första tiden! Precis, skönt att veta att dom fått i sig de dom behöver!