torsdag 19 juni 2008

Godnatt

Åh ja, nu är det natt minsann. O inte är jag det minsta trött. Kan bero på de 100 koppar kaffe jag hinkat i mig under dagen och inte för att tala om 2 liters colan under fotbollen.Inte konstigt jag är pigg. Måste ut med hunden innan jag hoppar i säng också. Rätt mysigt att knalla runt ute mitt i natten när det är alldeles tyst, ljust och ljummet.
Idag har vi varit ute på storheden med Elin och Jonas. Hittade ett par söta ballerina på ica maxi, hör och häpna! Söta och sköna, korallröda med blommönster på. Gick förbi pappas butik och hälsade på, Emmy var på super bra humör när vi var där och skrattade en massa är hon såg sig själv i spegeln, även morfar var en rolig filur att titta på! Sötungen. Sin sverige klänning hade hon på sig dagen till ära. Dock hjälpte det inte mycket. förlust så det bara smällde om det...
Imorgon blir vi ensamma igen då M börjar jobba igen. varit bortskämd med sovmorgon när han varit hemma, kommer vara såååå trött imorrn när hon vaknar tidigt. Blir nog att ta mig en lur med henne under förmiddagen skulle jag tro. Sitter och kollar kort från förlossningen, önskar att vi tog mer kort underförlossningen. Det ska vi göra nästa gång, för ja det blir absolut en till gång! Längtar tokigt mycket tills jag får uppleva det igen. Dock grämer jag mig inför nästa graviditet, vill verkligen inte må illa lika länge som med Emmy, eller ha sån foglossning att jag inte kunde gå under en period eller krypet i benen som gjorde att jag inte fick sova på nätterna under större delen av grav. Tänk att ha det så när man har en till liten att ta hand om under tiden... Men,vill man ha barn tätt så måste man orka helt enkelt! Får se till att boosta lite energi och positivt tänkande innan det är dags.Förhoppningsvis inte allt för länge tills dess.

Slänger in lite bilder.
Emmy drygt 3 timmar gammal på barnintensiven pga fostervatten i lungorna.

Emmy 2 veckor

Emmy 4 månader
Åh jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser bilderna. Längtar till imorgon då jag får kramas med henne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej. Hehe det är bra, man ska vara nyfiken=) Jo vi ska iallafall sälja lägeheten. tråkigt, för jag gillar den men den är för liten. Vi kollade runt efter hus men vi måste vänta tills jag har pluggat klart så vi ska ta en lulebo under tiden. Vi vill helst till porsön så att jag har nära till skolan och peter till sitt jobb. Känns ändå skoj, är en såpn som älskar att få packa upp och packa ner=)
Hon är så fin er lilla tös!

minnapinna sa...

Springer bara in och önskar en en trevlig midsommar!