tisdag 17 juni 2008

Stadstur

Har kommit hem efter en dag på vift. Promenerade in till stan med Hanna och Walter vid lunch, tanken var att bara göra några ärenden och sedan hem igen men vi bev kvar heeela dagen. lunchade,fikade och shoppade. Bla en super fin klänning som jag ska ha på bröllopet vi ska på om drygt 2 veckor.Ok, har köpt några klänningar somjag sagt jag ska ha på bröllopet, men det är den här jag ska ha! Nu måste ja dock hitta ett par passade skor...
Efter stadsturen så blev vi bjudna på middag hos Hanna & Anders. Lax och klyftpotatis och sallad. Gott och trevligt! Emmy fick somna i Walters gamla spjälsäng, där somnade hon gott och sedan fick vi böka ner henne i babyskyddet när vi skulle hem. Hon sov vidare och det var bara att lyfta ur henne och ner i hennes egen säng när vi kom hem.

Idag har altanbygget påbörjats, äntligen. Som jag väntat! Nästa vecka är det klart! Tjohoo! då får jag äntligen plantera blommor i fina krukor/baljor.Förhoppningsvis lyckas jag hålla dom vid liv. Mina fingrar är allt annat än gröna. Inte ens kaktusar överlever här hemma. Mitt paradis träd som jag fick av M´s mamma när jag fyllde 18 har iofs hängt med och överlevt,det är trots allt snart 5 år sedan. Så helt värdelös är jag inte!

Inatt är det min tur att ta hand om matningarna av Emmy, blev ingen gröt för henne idag så hon lär vakna flera ggr. M tar morgonen, min sista sovmorgon tills M får semester om 2 veckor. Han jobbar varje dag fram tills dess. Så imorgon ska jag lägga mig i datarummet där jag kan stänga dörren om mig och inte höra dom leva om på morgonen. Nu ska jag hoppa i duschen sen sova. Godnatt.

Inga kommentarer: