lördag 21 juni 2008

Midsommarhelgen

Nu är jag tillbaka! Gumman har somnat för 30 min sen, vi har lyckats hålla henne vaken längre på kvällarna nu 3 dagar i rad. Skönt. Idag klev vi upp vid 7 tiden, yeah! Skönt med iaf 2 timmar mer sömn. Midsommarafton firade vi stillsamt. Började dagen med lunchpicknick på Hägnan vid kyrkbyn (Världsnaturarvet)

http://www.lulea.se/forinvanare/kulturochbibliotek/friluftsmuseethagnanigammelstad/historiskamiljoer.4.142ad110e98d650dc800013963.html

Där var det SUPER mycket folk, men otroligt mysigt med ett riktigt traditionellt firande. Det finns det massvis med djur och allt går i 1800-tals anda. Nästa midsommar är Emmy 16 månader och då kan hon titta på djuren och tycka det är roligt, mest troligt. Men då blir det inte lika stillsamt som i år. Kvällen fortsatte ute i stugan tillsammans med en liten del av M´s släkt. Som sagt, stillsamt. Vi avslutade kvällen ganska tidigt då M skulle upp och jobba idag lördag.

Idag har jag, E och syster Lisa varit hos mamma, städat, tvättat kläder och rensat i ett av förråden inför flytten den 1:a juli. Det börjar dra ihop sig, känner stressen krypa på. Vi åker ju dessutomden 1:a så jag försöker hinna med och göra så mycket som möjligt eftersom jag ej kan hjälpa till med själva flytten. KAOS är ordet för denna flytt.Som tur är så behöver vi inte tänka på vart mamma ska hålla hus under flyttstöket, hon läggs nämligen in igen på sunderbyn redan den 30:e juni för cellgiftsbehandling. Stackars lilla mamma, kan det aldrig ta slut...?

Imorgon är M ledig,vi ska båda kliva upp med Emmy på morgonen. Länge sen vi klev upp tillsammans allihopa. Brukar ju få sovmorgon när han är ledig. Sedan ska vi promenera till hälsans hus där M ska spela innebandy (fast utomhus) och vi ska kolla på, om det är fint väder dvs. Sedan vet vi inte så mycket mer, kanske åker ut till stugan och solar om solen visar sig.Annars påtar vi på här hemma bara. Skulle vilja plantera blommor, men jag har ju sagt det förut. Har inte gröna fingrar...lite slöseri med pengar om jag bara lyckas ta död på dem...

Gumman gör mina dagar, hon ler så fort hon ser en eller så fort man bara säger Hej. En sån glad tjej nuförtiden. Inte många sura stunder om dagen, bara när hon blir riktigt trött och inte kan somna. Och ja, när hon blir förbannad på sina leksaker som hon inte alltid lyckas få in i munnen eller när hon lyckas ta ut nappen men inte kan få tillbaka den. Men annars, suuuupernöjd tjej.

Har jag sagt hur mycket jag längtar till den 1:a juli då vi tar flyget till gbg???!!! ÅÅÅÅHHHHHH!!! Underbara semester!!

Inga kommentarer: