söndag 1 juni 2008

Helgen

Helgen har spenderats med olika aktiviteter. Fredagen bestod av en stadstur tillsammans med Elin,Mia jag och M, och barnen såklart. Det inhandlades diverse saker till maskeradfesten jag skulle på under lördagen. Lördagen for vi ut tillstugan när vi väl vaknade, där bjöds det på fika,sol och grillat. Sedan blev det stress iväg hem för att fixa mig inför festen, trots stress så var det kul att få göra sig iordning för fest igen. M fick vara hemma med E, hon somnade ungefär samtidigt när jag gick. Allt gick kanonbra för dom, hon vaknade en gång under natten och ville äta men somnade sedan snällt om i sin säng igen. Sååå skönt. Eftersom det gick så bra så tyckte M att det inte var någon fara om jag skulle vilja göra om det igen snart. Men jag däremot kände mig rätt vilsen i början av festen, kan bero på att det var en massa folk jag inte alls kände och att jag inte är lika bekväm i partysammanhang längre.Men allt eftersom kvällen gick så glömde jag bortmin nervositet över att ha lämnat M och E hemma och jag kunde slappna av och tillåta mig ha kul. Idag så vaknade jag och mådde inte alls så farligt illa, frös hemskt mycket så jag tog mig en varm lååång dusch och ficksedan krypa ner i sängen igen medans M var vaken med E. Sedan tog vi oss iväg till sjukhuset och hälsade på mamma. Usch, det kryper i kroppen när jag ser henne. Vi mötte lillasyster som fåt sova där och mamma på parkeringen,mamma i rullstolen och såg rent ut sagt som ett kolli. Hemskt men sant. Resten av dagen så har jag mest gått omkring som ett kolli jag med, mitt huvud är fullt med tankar. Orkar inte ens täka på morgondagen förtillfället....

E sover sedan 18.30. Skönt! En helkväll för oss själva,M är och springer. Sedan ska vi se en film vi lånat av Mia. Mysigt.

Inga kommentarer: