tisdag 10 juni 2008

Kaos och sömn

Gäsp.En trött mamma som sitter framför skärmen. E somnar ju väldigt tidigt om kvällarna som ni vet, detta har medfört att hon vaknar titt som tätt om nätterna. KAN ju vara så också att det bara är en period hon är i. Inatt vaknade hon först 23 för att äta sen klockan 2 och sedan vid 3.30 så vaknade hon för att inte vilja somna om.Tog henne då till våran säng ihopp om att hon kanske kunde somna där men icket, försökte ploppa in nappen på henne hela tiden men hon ville bara ligga och jollra. Tror att hon somnat någon sväng vid 5 tiden men vaknat ganska snabbt därefter. Nu ligger hon på golvet framför tvn och jollrar. Ja vet, lat morsa. Men jag har försökt hålla henne på bra humör hela morgonen genom att leka med henne. Mitt huvud dunkar av för lite sömn och nu väntar jag bara på att hon ska bli hungrig så hon kan äta och sedan somna. Då ska jag också slumra en stund.

Igår var vi hos mamma, panikvisit då hon tydligen skulle komma hem från sjukan igår. Vi var tvugna att städa undan hos henne så hon skule ta sig in i lägenheten. Det är flyttkaos där, kartonger och säckar överallt. Men det fixade vi bort och väntade på hennne men ingen kom. Ingen ringer och säger något så vi ringde sjukhuset och då säger dom att det blivit nå tjorv med transporten. Hade dom inte kunnat ringa och säga det då....

Mamma ska få hemtjänst en tid framöver, hon är inte kapabel till att sköta sig hemma själv. En sten lättade från mina axlar när kvinnan från hemtjänsten ringde mig igår och berättade det. Hon var chockad över att vi inget visste då beslutet tagits för ett tag sedan, men det är inte så konstigt egentligen för vi har inte fått veta NÅGOT av mammas läkare någonsin. Hon på hemtjänsten tyckte det var förfärligt att ingen anhörig har kontaktats om mammas situation.Och ja det är det, egentligen skulle man anmäla dom. För så dåligt dom skött alltihop varje gång hon legat inne....

Nu ska jag ta upp lillan och kila upp till övervåningen och mata henne,håll tummarna för att hon ska sova en stund också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Meeen, det är ju helt sjukt att ni inte har fått veta något. Dagens vård, ja...man behöver inte säga mkt om den. Fy fan alltså! Det gäller att inte bli sjuk. Min mamma skulle få vänta 1 månad på att få komma till läkaren om inte min pappa hade ringt och skällt ut dom. Hon fick komma dagen efter och då visade det sig att hon hade cancer! Man blir så arg!