onsdag 24 september 2008

Igår trodde jag att min värld skulle gå under. Är så förbannat känslig nuförtiden, grinar för igenting. Detta är nytt sedan Emmy kommit till världen. Jag fastnade framför tvn igår, en film visades "Mamma, pappa, barn". Komedi skulle det vara men jag skrattade inte en enda gång, jag grät floder under hela filmen i princip. Handlade om en nybliven familj med en son på 6 månader, pappan var pappaledig och började gå på barnrytmik som sedan slutade i otrohet med en av mammorna vilket slutade med separation, delad vårdnad och hela baletten. Hade ont i magen under hela filmen, tänk om det skulle hända en själv! M kom hem från träningen till en alldeles förstörd mamma som grät ögonen ur sig, han tyckte dock det var rätt komiskt att jag skulle se en komedi men slutade i tragedi. Men det blev bra är jag fick lite närhet och fick prata med M. Man blir ju så paranoid efter såna filmer. Eller är det bara jag?!

Idag har jag varit på promenad i det fina höstvädret, haft besök av moster Mia samt haft lite telefon samtal ang mamma. Nästa vecka ska vi förbi på midskogens sjukboende och kika, mamma har gått med på att fara och kolla iaf. För nu har försäkringskassan varit och hälsat på hos mamma och ett beslut ska tas om assistans. Dock så anser dom att hon msåte flytta till en annan lägenhet omhon ska få hjälp då den hon bor i nu inte uppfyller deras krav på arbetsmiljö. Men dom anser att det vore bättre för mamma om hon fick komma på ett boende med sjukvård tillgänglig dynget runt eftersom hon inte kommer bli bättre och tilllsut ändå kommer behöva mycket sjukvård. Jag tror det kan vara en bättre lösning, eftersom hon har en sjukdom som inte går att bota och som kan göra henne mycket sämre över bara en dag så är det viktigaste ju att hon får bra vård av kunnig personal dygnet runt och inte behöver flyttas runt på olika instanser utan får lite lugn och ro. Som läget är nu så tror mamma vissa dagar att hon är hemma i sin lägenhet, att folk som jobbar med henne är såna som hon känner sedan tidigare osv.

jaja nu ska ja göra lite nytta. hejs.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi. Den filmen såg vi när Loke var nyfödd och jag kan ju säga att jag reagerade på samma sätt som du och kan fortfarande komma att tänka på den, tänk om de skulle hända oss osv. Precis som du tänkte. Haha att man blir blödig när man bli mamma och får mammakänslor=)

Anonym sa...

jenny; usch ingen höjdar film alls! Men se, nu är ni ju snart gifta, grattis! När är den stora dagen?

minnapinna sa...

Jag har också blivit helt sjukt blödig. Skumt!

Sansis sa...

Minna; va bra, då är jag inte ensam! =)