onsdag 26 november 2008

fart och fläkt

Idag har det snöat igen, rätt så mysigt men ack så jobbigt när det inte plogas ordentligt när man ska ta sig fram med barnvagnen. Kan bli tokig på sånt! Härom kvällen så tog jag tag i våran källare som är i stort behov av att rensas, fick även med mig M på notern och snabbt gick det så var det flera högar av spara, ge bort och kasta saker. Underbar känsla! Men än finns det massor av saker kvar som ska sorteras, för senast vi verkligen sorterade bland våra sparade grejjer var...låt se....aldrig! Vi har flyttat 4 ggr men aldrig slängt något, HUJJA!

Har hunnit vara på stan varje dag den här veckan. Idag var jag på stan med Elin och Jonas, handlade en present, kollade ut en julklapp och kollade handskar åt mig. Dock följde inget av de två sista sakerna med hem, får bli en annan dag. Vi ska ut på storheden i helgen och inhandla de sista klapparna iaf. Skönt att ha det gjort! Idag fick vi middags gäster så jag gjorde fläskpannkaka, mums! Sedan fikade vi och satt och pratade och lekte med barnen. Sedan när dom for så blev Emmy super trött så redan kl 19 la vi henne och hon somnade direkt, lilla tjejen våran. Har även hunnit med att tvätta upp lite kläder så nu känns det som att man har en ny garderob igen. Nu är Emmys andra tand påväg i överkäken, så snart har hon 4. Sötisen. Man märker det på henne för hon sover väldigt dåligt när tänderna är påväg. Hon är riktigt mammig och pappig nu märker man. Lite jobbigt när man är själv med henne hemma då hon mest hela tiden vill klättra på en, dra en i kläderna och tjatar på en "mamamamamamama maaaaammmaaaaa" låter det här hemma dagarna i ända. Men i slutänden är ju faktiskt det rätt mysigt, att vi är de enda hon litar fullt ut på och verkligen avgudar.

Imorgon på dagen ska jag på stan, IGEN men med Hanna den här gången. Kanske blir att jag köper den där julklappen jag tittade ut idag. Får se, kanske köper mig ett par handskar också. Känns som att det är lite brådis för det blir ju bara kallare och kallare och med händerna framme på vagnsstyret så är dom ju rätt så utsatta! Imorgon kväll ska jag och städa ur mammas lägenhet som sagt, ska bli oerhört skönt. Hoppas verkligen att vi blir helt klara med allt imorrn. På fredag blir det afterwork med jobbet, dock ingen utgång den här gången. Men det ska bli kul ändå, ska äta något riktigt gott! =) På lördagkväll är det jobb och på söndag blir det två kalas att gå på. Fart och fläkt som alltid! Nu blir det däremot en kvällsmacka och lite mys med M innan han ska sova.

Inga kommentarer: