fredag 27 februari 2009

Nu har M farit till jobbet så nu är jag och gumman ensamma hela kvällen och halva natten. Hon sover nu eftersom lunchluren blev för kort (ca 40 min) och hon behöver minst 1 ½ timmes sömn för att vara en glad tjej resten av dagen. Även denna sövning gick på 5 minuter med handen på bröstet hennes. Lugnt o fint somnade hon, sådan fröjd! Har strax tvättat färdigt, nu är det bara sängkläder som hänger på tork. Idag var det mycket kläder, mest Emmys faktiskt. Dom tog upp mer än halva torkskåpet tillomed! Men jag inser varje gång jag tvättat att hon behöver mera kläder. Konstigt det där, man handlar och handlar men tycker aldrig att det räcker ändå. Nu måste jag tex köpa mer tröjor till henne då det byts 1-2 per dag då hon grisar så förbaskat när det ska ätas. Socklådan måste också fyllas på då de alltid försvinner på något mystiskt vis och strumpebyxor är ett av mina favorit plagg så de måste också fyllas på. Många av de hon har är ju dessutom nötta på knäna då hon använt dom när hon fortfarande kröp. Så, vad ska kvällen bjuda på då? Blir nog bara mys hemma vi två, för när hon somnat där mellan 20-21 så måste jag fortsätta plugga. Kommer nog bli att jag sitter långt in i småtimmarna tills M kommer hem vid 3 tiden ungefär.

Hej svejs, ha en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer: