söndag 15 mars 2009

Godkväll. Idag har vi varit väldigt effektiva. Klev upp strax efter 7 allihopa då vi gick ner och åt frukost, efter vi fikat färdigt så diskade jag undan lite disk och Emmy rejsade runt som vanligt och drog ut allt hon kunde hitta. M avslutade sitt grindprojekt på övervåningen så nu äntligen har vi en grind även där uppe. Helt underbart! Nu kan vi ju vistas även där utan att behöva hålla 100 % koll på vart lillan är. Bara det att kunna gå på toaletten utan att behöva stänga in sig med henne är ju skönt. Haha. Efter att M kämpat med grinden så hoppade han och Emmy i badet och jag fixade iordning mig. När klockan närmade sig 10 så var vi start klara för att bege oss ut till storheden för en liten shopping tur, men typ inget var ju öppet insåg vi när vi väl kom ut. Man är visst väldigt morgonpigg nuförtiden som småbarnsförälder, vi och pensionärerna trängdes (?) på Coop forum (Obs). Där inhandlades det ny skurmopp + hink, sopset, barnmat, blöjjor, traktorbok till E. Sedan när det väl öppnade på det andra butikerna så strosade vi runt lite på både HM och Lindex. Där blev det en rosa fleecetröjja samt en tunika till E, såklart. Försöker hitta en vår/sommar jacka till gumman men vi har lite svårt att bestämma oss. Ska kika på tradera om vi kanske kan fynda något där istället...
Efter vi shoppat färdigt så hannt vi med en lunch hos John och Linda i deras nya hus, Emmy behövde också lite påfyllning så det passade perfekt. Efter det så for M till jobbet, jag och Emmy fortsatte shoppingen på storheden. Hittade en köksmatta i plast, svart och vit randig. Likt Pappelina eller vad dom nu heter. Sen var det ju det här med shoppingen till en själv, det har liksom inte blivit av på bra länge nu känns det som. Jag behöver verkligen nya kläder men har ingen lust att ställa mig o prova allt. Jag får ju bara smått panik när jag står där och inte alls vet vad som passar, vad som är snyggt osv. Jag känner mig verkligen helt lost!

Nu ikväll har jag rensat upp i källaren (igen!), blir tokig snart om det int blir klart här inom en snar framtid! Vi har lite planer på att göra om på "entré våningen" om vi bestämmer oss för att inte flytta söderut. Tanken är att slå bort väggen mot vardagsrummet för att göra om köket och ha hela nedervåningen (som nu är hall, pyttekök och vardagsrum) som kök/matsal. Ja lite svårt att förklara. Men eftersom vi ska ha källaren som vardagsrum/tvrum så vore det ju perfekt att ha ett helt stort rum för ett fint stort kök och matplatser för massor av vänner! För som det är nu så ryms vi 4 pers och sen är det att sitta som packade sillar. Vi har sällan middagsbjudningar med andra ord...

Imorgon så ska vi till stan och träffa lillasyster efter hon slutat skolan. Saknar "lill"tjejen.

Inga kommentarer: