söndag 10 maj 2009

Nya krafter

Nu känns det bättre i kroppen när jag fått i mig lite mat och gumman fortfarande sover. Har hunnit göra massor under tiden. Plockat kläder, leksaker och andra saker som legat där de inte ska ligga. Det är nackdelen med att ha flera våningar, saker läggs undan på ställen de inte ska ligga på i väntan på att man ska upp eller ner till våningen där de hör hemma och sedan när man väl tar sig till den våningen så glömmer man att ta med saken som hörde hemma där. Mycket spring upp och ner blir det, undrar om det kan räknas som mortion kanske?

Gumman har nu sovit över 2 timmar, hoppas hon är piggare när hon vaknar. Vi ska kila ner till moster Mia som bor gatan nedanför, större utflykt än så blir det inte idag med damen. Det bjuds på kaffe där idag fick jag ett samtal om och jag är inte sen att haka på. För dom har inga barn som kan bli smittade (om det nu är nått som smittar hon har).

Har suttit och surfat runt på en favoritsida, www.styleroom.se där det finns så mycket fint att inspireras av. Har kommit på vad jag ska pyssla med till Emmys rum. Ska göra en liten köksdel åt henne med låtsas spis med vask, krokar för vispar och kastruller samt ett litet bord med två stolar. Allt det får plats på en vägg i hennes rum som är perfekt till just det! Vi har ju det mesta hemma också så det är egentligen bara för mig att ta mig tid till det! Det som behövs är ett hyllplan som jag ska borra upp ett hål för en vask, som görs utav en vanlig stålskål (sån där man bakar i) samt lägga svart plastfilm i form av runda ringar som på en spis (det måste jag dock inhandla) och sedan sätta upp en stålstång på väggen där jag hänger krokarna på. Blir kanon!

Just ja, nu är orden på köket lagt och leveransen av det blir kring v 28. Nu måste vi börja jobba. Huu. Fasar för hur det här kommer sluta.Mycket att göra och vart ska man börja.Får väl se om vi överlever det här. Blir att leva lite hipp som happ tiden som kommer med andra ord. Kanske får ställa pappas husvagn utanför så vi kan sova där i och laga mat. Haha.

Inga kommentarer: