tisdag 9 juni 2009

Börjar med att berätta om gårdagen. Vi var lediga tillsammans så på förmiddagen så passade vi på att städa lite, eller jag städade och M lekte med Emmy ute på gården. Sedan blev det lunchvila för tjejen. Då satt jag och M ute på altanen i solen och drack kaffe och snackade. Sedan när hon vaknat så käkade vi lunch och drog sedan ivg ut till barnens hus där vi beställde en ny bygel till vagnen. Pillade även lite på en cresent compact och en brio race, lite småsugna är vi på att byta bort stora vagnen. Köpte även lite grejjer till gumman, en potta, kritor och en korg med plastfrukter och sånt. Sedan åkte vi vidare till Hm, sökte efter en tunnare mössa till E men fann ingen, M har nämligen tappat bort den från geggamojja, rosa med vita prickar på :(
Efter det drog vi till g-stad och hälsade på hos Linda och Ebba, där bjöds det på kaffe och rabarberpaj och E fick äta middag där,sedan kom även John hem men då var det dags för oss att dra oss hemåt för det stod grillning på schemat tillsammans med Ronnie. Hemma så grillade grabbarna och jag gjorde E klar för sängen. När maten var klar så var det dags för gumman att sova och vi fick äta i lung och ro. Gott och trevligt!

Idag vill jag in till stan, ska kolla på sandaler till guman och se om ja hittar en tunnare mössa till henne. Får se om vi tor oss iväg, borde försöka göra mig iordning så vi kanske kommer iväg innan det är dags för henne att sova och äta.

Inga kommentarer: