onsdag 8 juli 2009

En snabb liten uppdate. Är i stan hos svärisarna, dom bor ute i stugan så vi har hemmet för oss själva. M åker på morgonen tidigt och kommer hem sent på kvällarna. Det börjar bli redo för insättning av köket, som förövrigt kommer imorgon! Idag ska vi lägga golv, eller M och en kompis ska lägga golvet och jag ska sätta upp gips på väggarna i vardagsrummet. Såå härligt att se hur det börjar bli klart!

Igår hann jag och gumman med en sväng till Ikea tillsammans med min syster Mia. Tyckte dock synd om Emmy som fick sitta i vagnen mest hela tiden för det var så packat med folk så hon blev bara på körd så fort hon fick gå själv. Jag kom hem med hör och häpna (!) två neccesärer (stavning?) haha. Hann inte med att kolla på så mycket, fick mest hålla koll på Emmy som ville ur vagnen konstant. Inget mer Ikea med henne förräns hon är större säger jag då...När vi kom hem vid 18 tiden så tog farmor över och satt barnvakt så jag kunde fara till lägenheten våran och hjälpa till med renoveringen. Vi satte upp gips på väggarna och golvet, så nu är det bara det som ska läggas idag samt spacklas lite här och där. Vi drömmer och pratar bara renovering för tillfället. Lite lätt asociala också, tyvärr!

1 kommentar:

Leja sa...

hallo! Så ni var också på IKEA i går :)
Bor ni inte i radhuset nu? Men ni flyttar väl tillbaka så fort ni har renoverat klart, eller?
Vad är det ni renoverar egentligen? Och hur blev källaren?
Nyfiken i en strut :)

Vi var ju på IKEA i går och köpte en sådan där MALM sänggavel i ekfanér med utdragbara hyllor på sidan.. Trodde vi ja! När vi kom hem i går såg vi att det var i brunt och inte i ekfanér så M fick åka tillbaka i dag och byta tillsammans med sin mamma som också råkade handla fel grejer när vi var där i går ;)

Sedan köpte vi säng också. Nu har vi 160 cm bredd istället för 120. Lyx ;)

Signe reagerar som när jag säger åt henne när hon bits, men hon glömmer ju på typ en halv sekund och fortsätter sedan. Gillar inte att behöva ta till "våld" även om de inte får ont, men jag antar att det inte är så farligt ändå... En hundmamma skulle ju också säga åt sina barn om dom var jobbiga, så...

Vi får se hur det går :)