söndag 5 juli 2009

Renovering

Idag har vi flyttat från huset (kommer nog faktiskt sakna det) till svärföräldrarnas lägenhet i stan, det blir nog skönt att komma närmare allting. Kan säga att man märkte att man bodde utanför stan, bilen har slukat bensin som tusan! Nu blir det ett projekt mindre iaf, att bängla med bussar och tjosan så fort jag och Emmy ska ta oss till nån (nej jag har fortfarande inget körkort...) Idag har jag och älsklingen hunnit med att renovera lite tillsammans hemma medans gumman fick stanna i stugan med farmor och farfar sin. På någon timme hann vi med att sätta upp gipsskivor, bära ner allt från vardagsrummet till källaren så köket (som förövrigt kommer på torsdag!) får plats att lastas in någonstans innan uppsättningen. Ja, det var väl ungefär det vi hann med. Imorgon ska Emmy få vara med sin moster Therese på stan medans jag och M är i hemmet och fixar lite. Imorgon ska det byggas för två dörröppningar och öppna upp en ny. Sedan ska det förberedas för innertaket som måste upp inom kort!

Ja, vårat liv består just nu inte av mer än detta. Renovering och jobb.
Puuh! Aldrig mer säger jag då bara....

Inga kommentarer: