lördag 26 september 2009

Födelsedagsfirande

Sådär, då börjar den här födelsedagen lida mot sitt slut. Har haft en bra dag som började med mysig lördagsfrukost med goda tilbehör, sedan bar det av mot stan tillsammans med Elin ch Alex. Där inhandlades en längre nätkabel, galgar och födelsdagsfikat. Sedan gick vi till röda korset i hopp om att fynda leksaker (det är hemskt hur dyrt det är med nya leksaker) men det var rätt tamt utbud idag. När vi kom hem så fick jag besök av familjen grenholm som hade med sig fina presenter, en liten pressobryggare, osthyvel och en röd fin köksklocka. Tack tack! Även syster Mia och Hylton kom förbi och med sig hade dom ett presentkort på Ikea. Wie! Resan är redan bokad. Passar på att åka när Emmy ändå är med M på torsdag så man kan kolla på saker, kommer ihåg förra resan till ikea med Emmy. Den vart att springa efter henne istället för att kolla på saker. Snart kommer Elin också och hälsar på. Ska nog lägga Emmy strax så man hinner sitta och snacka lite också. Emmy sitter och äter kvällsfikat nu och ska strax få ta på sig pyamasen och lägga sig. En stillsam födelsedag helt enkelt. Får väl hitta en anledning vid senare tillfälle att ta ut svängarna lite :)

Imorgon blir det jobb, Emmy ska få vara hos Hanna och Anders under tiden. Jobbar ju ett kort pass bara så det ska nog gå bra. Sedan kommer pappsen hit och hälsar på. Hans födelsedag är imorgon och jag har fortfarande inte köpt honom något... det ligger i släkten det här tror jag...för varje julafton springer han iväg och shoppar julklapparna, samma sak på födelsedagar. Haha.

2 kommentarer:

Leja sa...

Grattis (i efterskott!)!!
Skönt att du är hemmastadd i lägenheten nu.
Och sorry att jag var så otrevlig på H&M sist. Jag bara rusade iväg!:(

Sansis sa...

Leja: tack tack! :) Ingen fara på taket. Hade det rätt svettigt med att få lillan att göra som jag ville :) Haha. Det kommer fler chanser att snacka! Inte så att stan är så stor så vi lär ju stöta på varandra igen :)