söndag 27 september 2009

godmorgon

Godmorgon. Igår kväll somnade Emmy tidigt, redan 18.45 så det var minst sagt en lugn och skön kväll. Elin dök upp någon gång efter 19 och jag fick en fin överraskning! En cykel med tillhörande cykelstol! Åh det e ju så bra, mina vänner är så bra! :) På måndag ska jag cykla till stan när vi ska på inskolningen. Wohoo! Satt och myste på med godis i soffan och snackade, och efter att hon gått så pysslade jag på lite vid datorn och sedan blev det godnatt för mig också. Emmy vaknar ju dock fortfarande fleeeera ggr och bara skriker rakt ut så jag måste gå in till henne och stå bredvid sängen en stund tills hon somnat om ordentligt. Inatt fick jag gå in 5-6 ggr :( Hoppas det bara är en period som snabbt går över eller att det är omställningen med flytten och att hon snart vänjer sig vid sitt nya rum. Men hon har aldrig förut reagerat på förändringar direkt sådär, men det kanske är åldern också.

Nu kommer hon och drar mig i handen och säger "gacka", hon vill att vi ska äta frukost. Nu sätter hon sin docka på köksstolen och säger "gocka sitta här". Stor tjejen!

Inga kommentarer: