måndag 21 september 2009

Idag har jag varit upp med tuppen. Har packat och haft mig, och jag som trodde jag var typ klar med all packning. Har nu hållt på i flera timmar för att packa det sista. Sånt där småkraffs som man inte visste man hade eller ens vet vart man ska stoppa det. Så nu har det blivit ett antal plastpåsar med såna saker...kul att packa upp sen...

Men nu är släpet fullt nästan till max. Tänk att ett helt liv kan få plats i ett litet släp...Jag ser iaf fram emot att få hämta nycklarna, nästan lite pirrig känsla i magen. Stötte på en av grannarna idag medans jag avr i full fart att lasta in grejjer i släpet. Har haft lite magont över att måsta stanna och snacka och svara på frågor, och självklart blev det så. Varför varför varför måste folk påminna en om hur jobbigt det kommer bli, alla sömnlösa nätter och tjorv med att få allt att gå ihop ekonomiskt...?! störda människor, jag fattar väl ändå att det inte blir en dans på rosor att vara ensamstående men jag är fan inte första och enda människan i världen som tar det här beslutet....blir så less...

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Hallå gumman. Nu har jag läst allt som jag missat. Såg släpet i går och kom att tänka på bloggen här och att jag inte läst ännu. Men nu har jag läst och nu förstår jag varför släpet stod där.
Det är klart att det kommer att vara jobbigt men nu kan du få det livet som du vill ha, som du skrev. Jag vet ju inte bakgrunden till eran separation men jag är övertygad om att du har tagit rätt beslut. När hjärtat säger en sak så måste man lyssna.

Vill du ha hjälp med flytten eller något så hojta till. Jag och Signe är hemma ganska mycket på dagarna. Arbetslös och nästan ingen skola.

Hoppas du får trivas i nya läganheten. kram på dig

Sansis sa...

Linnea, Hej! jo det är en lång historia vi har bakom oss och hjärtat säger att det här är det rätta. Flytten har gått supersnabbt och smidigt, allt är fixat och klart. Jag trivs redan super! Kaske lyckad få till nå bilder i framtiden så jag kan visa upp läggan när jag kommit i ordning! :)