onsdag 27 januari 2010

Home sweet home.

Ja då gjorde sig vintern påmind igen, och det med besked! Usch vilket väder. Begav mig iväg för att storhandla tills gumman kommer hem senare idag, det var inte smart. Mina plastkassar gick sönder i handtagen efter halva vägen och jag ville bara dö. Fick stuva om en massa och bära tre tunga påsar i händerna och två lite lättare i famnen. Ja det var allt annat än lätt när det samtidigt blåste stormvindar så jag knappt såg något för all snö som virvlade runt mig, PLUS drivor av snö på gångvägen. Gissa om jag ville grina....



Ja, som sagt. Jag är hemma igen. har haft det superskönt hos syster. Avlsappnat och så, precis det jag behövde. Nu ska jag strax bege mig och hämta hem gumman från dagis, lillasyster ska även komma och sitta barnvakt ikväll några timmar när jag är på jobbet. Imorgon ska jag och gumman ha en mysig dag. Hälsa på Hanna och Tyra under förmiddagen, låta kidsen sova samtidigt så ja o Hanna kan sitta o snacka med lite kaffe. Sen blir det att laga middag, jag o Emmy får middagsgäst. Ska bli mysigt! I helgen är det natt jobb för mig så emmy ska sova på dagis en natt och den andra natten får hon sova hos farmor o farfar. Tur vi har dom! Nu ska ja klä mig och gå till bussen o hämta hem mitt hjärta!

Inga kommentarer: