fredag 21 maj 2010

Helg

Imorse vaknade gumman 4.50, bara att kliva upp. Skulle ändå upp 5.30 så det var inte så farligt men ändå, det är ju hemskt tidigt men hon vägrade i sten att somna om. T körde oss till dagis och jobb, vi skulle äta frukost ihop på jobbet innan han skulle fara iväg på sin fiskeresa men det var så mycket folk i farten så det gick inte att sitta ned tillsammans så det fick bli en snabb hejdå puss. Saknar honom redan, bara känslan och vetskapen om att han inte kommer vara med mig ikväll eller sova med mig gör att jag saknar honom. Sjukt det här med att vara in lööve! Tur jag har Emmy som håller mig sysselsatt och får mina tankar på annat. Idag efter jobbet så hämtade jag E från dagis och for till Elin och Alex där vi fick middag och fruktsallad, barnen hannt leka litegrann ihop men de är lite i ofas med varandra i utvecklingen så det är svårt att förstå varandra ibland och då blir det lätt små konflikter. Men det var ändå rätt lugnt idag, de lekte mest på sidan av varandra ute på balkongen i värmen medans jag och Elin fikade och pratade.

Imorgon blir det en lugn förmiddag. Lite ute lek på dagisgården här bredvid och sedan tar vi en promenad till E´s dagis i stan och jag far vidare till jobbet. Jag slutar 19 imorgon så E får vara lite längre där än vanligt, det kommer nog gå bra men hon kommer vara riktigt trött när vi ska hem så det blir nog hopp i säng direkt vi kommer in. På söndag kanske hon får fara till farmor och farfar, det får vi veta på söndag förmiddag. Annars blir det samma som imorgon. Helgen kommer svischa förbi tror jag, hoppas det så det blir söndag snabbt och vi får hem T igen :)

Nu ska ja se vidare på talang, dricka lite kaffe och tappa upp ett bad. Blir en tidig kväll, känner att det är massa grus i mina ögon. trevlig helg!

Inga kommentarer: