torsdag 20 maj 2010

Vilken fin dag vi haft. Mötte upp Helena och Arild i stan, gick och hämtade gumman från dagis. Dom var ute på gården och spelade musik och dansade för fullt. Emmy slängde sina grejer och sprang till mig och kramade mig hårt, vilken känsla det är att bemötas med sån kärlek *myser* Vi promenerade runt i stan och kollade på saker, Emmy fick sig en lila solhatt fastän jag egentligen inte har råd med något. Jobbigt att vara fattig som en kyrkråtta jämt så att varje liten utgift måste tänkas igenom noga innan man slår till. Men en solhatt behöver hon ju! Gick på Waynes så barnen fick mellis och Helena mat i magen, skönt att sitta inne när det är så fruktansvärt varmt ute. Sen for vi hem, läste lite i de nya böckerna jag lånat, gjorde middag och såg lite på Pippi. Sen kom morfar och hämtade oss och vi for ut på storheden och köpte en cykel till Emmy. Hon valde en blå trehjuling med flak, en sån där liten variant.

Vi var hemma vid 20 och då var det bara att äta kvällsfika och borsta tänderna, läsa saga och säga godnatt. Nu väntar jag in T som strax kommer hit och sover, han åker ju på fiskeresa imorgon och över helgen. Jag ska jobba imorgon från 7 till 15 så han kör oss till dagis och jobb innan han åker iväg. Kommer sakna honom massor, tur jag har Emmy att mysa med! Jag kommer jobba hela helgen, på lördag och söndag blir det 13-19 så E får vara på dagis om det inte blir att hon far till farmor och farfar istället, ska höra med dom.

Inga kommentarer: