torsdag 6 maj 2010

Mysungen

En trött tjej var det som mötte mig på dagis. Med öppna armar sprang hon i min famn och kramade mig hårt och länge! "Min mamma" är standardfrasen när ja hämtar henne. Mysungen. Hon såg lite hängig ut och dom sa på dagis att hon inte velat äta något alls undert dagen. Ingen, lunch eller mellis har hon velat ha. Tror det är nån tand på g för hon visar att hon har ont i munnen när jag frågar vart hon har ont. Vi har myst i soffan framför barnprogram en stund när vi kom hem, hon var väldigt kramgo. Sen blev det full rulle, pussel skulle byggas och böcker skulle läsas. Sen helt plötsligt brast det och hon bara grät och skrek om vartannat, inget var bra och hon skulle bara sova. Då var klockan bara strax efter fyra. Ja det blev att försöka fixa någon middag snabbt. Makaroner och köttbullar i brunsås, endast makaronerna gick ner och det var ingen stor portion att tala om. Men men, nu ska vi göra kvällsfika och sen läsa saga och säga godnatt.

Inga kommentarer: