torsdag 5 augusti 2010

Mycket på gång

Sommaren har flugit förbi med massor av regn, rusk och massa jobb mest. Får hålla tummarna för att vi kan semestra ihop nästa sommar istället. Har inte spenderat en enda dag på stranden i år, hur sjukt tråkigt är inte det?! Det var typ det enda bra med att jobba natt på shell förra sommaren, jag hann iaf vara ute i solen om dagarna. Jag har iaf fått förlängt på jobbet, går på schema fram till 3/10. Sen får vi se hur det blir i framtiden, när chefen kommer tillbaka från sin semester blir det mer klart om det blir en fast tjänst eller så....hoppas hoppas! Om jag får en tjänst där så måste jag sluta på gården och det gör jag ju mer än gärna, ruggigt less att jobba vardagskvällar och helgkvällar.

Så vad har vi hunnit med i sommar då, i helgen var vi på en liten semester tillsammans med T´s familj ner till deras släkt och hälsade på i Sollefteå. Emmy följde med såklart och det var, ja vad säger man, intensivt men roligt! Emmy älskar att hälsa på hos hans föräldrar, hon ska gunga högt i deras "hängstolsgunga" och det kan hon göra i evigheter! Hon älskar Pippi och kan sångerna i pippi filmen, och hon har även fått en pippi docka som hon bär med sig överallt. Tutten har vi börjat försöka få bort mer och mer, kör med att när man leker så har man ingen tutte, då får hon istället lägga sig i soffan och vila med tutten och DET är ju inge kul i längden att bara ligga ner och vila så då brukar hon strunta i tutten och lägger undan den självmant :) Blöjjan har åkt av under dagtid, hon fixar det här med att säga till när hon är kissnödig väldigt bra. Även när vi haft blöja på henne i bilen när vi åkte till sollefteå så sa hon till att hon var kissnödig, det är bara det att hon inte kan göra nummer två på toa/pottan så hon håller sig hela dagen och blir hård i magen och får svårt att få ut det i blöjjan sen istället...så vi hade det rätt knepigt under tiden i sollefteå med hård mage som besvärade damen. Men med massor av russin så gick det till slut! :) Även på dagis klarar hon av att vara utan blöja, så duktig tjej!

Ja vad mer händer då....hmmm....

Husplanerna går i kras varje gång. Vi blir överbjudna eller så är husen vi hittar riktiga renoveringsobjekt. Men det viktigaste av allt är att vi blir sambos nu i slutet av augusti. Riktigt spännande, det känns SÅ bra! Han säljer sin lägenhet och flyttar hit i väntan på att vi får något bättre, hoppas bara det inte dröjer allt för länge.

Nu ska ja måla klart mina naglar och skölja av ansiktsmasken. Haft en helrenoveringskväll med filande av fötter och en genomgång med rakhyveln. Känner mig så sjukt ofräsch efter en dag på jobbet, hade egentligen gärna haft en jobb där man får ha sina egna kläder och kunna känna sig fin. Men men, man kan inte få allt. Den dagen kommer väl så småning om den med! T är med några vänner och umgås och ska på kalaset en sväng, Emmy sover så jag får snällt stanna hemma. Imorgon ska T påbörja sin sleeve, kommer blir grymt snyggt och sedan blir det kalas för hans del. Jag ska jobba och sen hämta gumman från dagis, blir nog bara att gå en kort sväng på stan och se om jag hittar något att ha på mig för på lördag ska jag också få kalasa lite. T´s mamma och pappa ska ha Emmy sovandes hos sig, det kommer gå alldeles utmärkt. Tvivlar inte en sekund på om det klarar det eller inte, hon trivs så bra med dom! Nej ni, tvätta av mig kletet var det ja. Hej!

Inga kommentarer: