torsdag 28 oktober 2010

Jaha vad gör man nu då? Emmy har åkt till sin far och jag dricker mitt kaffe och lyssnar på musik på spotify. Sjukt hur mycket känslor kan komma fram av viss musik.

Idag åkte vi in till stan på eftermiddagen och mötte upp lillasyster, strosade runt på butikerna med en inte så speciellt road liten tjej. Blir tokig på hennes trots, ena stunden ska hon gå själv andra stunden ligger hon på golvet som en hösäck och skriker " jag kan inte gåååå!!" med supergnällig röst. Stan med barn händer rätt sällan nuförtiden med andra ord.

fick erbjudande om att komma in till stan och ta en öl med en gammal jobbarkompis, men orkar inte pallra mig dit. Sitter i mysdress och känner mig lite risig. Kan bero på alldeles för lite sömn den senaste veckan. Just ja, fick med mig en tröja hem från stan. Leopardmönstrat har även fått mig att falla, sjukt hur man blir påverkad av mode. Fast jag är ingen modetönt, det tar ett tag innan jag anammar "inne" grejer. Måste helt enkelt vänja mig vid saker, ungefär vid samma tidpunkt som modet hinner ändra sig. Tänkte dra på mig den imorrn på after worken, känns dock inte speciellt kul att dra ut sådär direkt efter jobbet när man inte hinner duscha och fixa sig desto mer. På mitt jobb är man inte direkt ren och fräsch. Vill ha ett jobb där man kan göra sig snygg och få vara lite ytlig har jag kommit fram till.

Har hittat en utbildning som jag känner starkt intresse för, hudterapeut vill jag bli. Tänk att få hålla på och pilla på andra, göra dom fina och fixa med en massa krämer och grejer OCH kunna göra sig själv snyggare vore ju inte helt fel :) haken med denna utbildning är att den är på distans och inte csn berättigad. Måste helt enkelt punga ut alldeles för mycket pengar på den själv, det får nog vänta nått år nu när vi köpt huset och sådär, men drömma kan jag ju!

Nu ska jag kura ihop mig under filten och se lite tv, älsklingen kommer hem efter 21 som vanligt och då ska vi äta kvällsmiddag. Tomatsoppa och bröd.

Inga kommentarer: