måndag 27 december 2010

Idag har det varit sjukt lite folk på jobbet och sjukt lite varor som kommit, med andra ord en rätt död dag. Ingen bra dag att vara extra trött på heller för man blir så slö av att inte ha speciellt mycket att göra. men jag kämpade och gjorde mina timmar. Nu är det tänkt att jag ska vara ledig i fem dagar, men jag hoppas på extra pass då jag ligger back några timmar och verkligen skulle behöva de slantarna till januari. Älsklingen har fått sitt efterlängtade jobb! Grattis till honom. och till mig! Nu kan vi förhoppningsvis börja leva som en normal familj, ha middagar på veckorna och inte behöva stanna uppe halva natten för att hinna ses överhuvudtaget. Wonderful!

Har trotsat min trötthet och fixat disken i diskmaskinen, diskat undan alla pannor osv. Städat upp i sovrummet (alla kläder har hamnat på golvet av någon anledning....) fixat och städat i hall och tvättstuga samt städat toaletterna och slängt i en tvättmaskin. Nu väntar jag på att få hänga upp tvätten, under tiden så dricker jag en kopp kaffe. Jag vet, alldeles för sent för koffein men jag är ju ledig imorgon och behöver inte gå och sova tidigt. Iofs ska jag på stan med Hanna direkt de öppnar för att slippa eventuell rea kaos, dock tror jag ju att man ska gå på kvällen men nu kunde hon inte det. Jag ska handla ett par strumpbyxor till nyårs outfiten, såg i någon reklam att de hade på twilfit ett par svarta med svarta prickar på. De kan bli fina tror jag! Ett fint halsband hade jag velat hitta också, sen tror jag jag är nöjd.

Fick ett rosa underställ i julklapp, måste dock bytas storlek. Tyvärr passar inte 36 på mig längre...men jag var grymt snygg i färgen, kände mig som rosa pantern! Smidig och sådär...höhö...

NU ska jag hänga tvätt. Godkväll!

Inga kommentarer: