fredag 28 januari 2011

Fredag! Inte för att jag direkt har någon helg känsla då jag ska jobba hela helgen, MEN idag kommer älsklingen hem igen efter två dagar hemifrån. Sitter med kaffe som hunnit kallna, så typiskt. Måste köpa mig en termomugg för jag dricker det så sakta på morgonen, har alltid koppen med mig vad jag än gör. Först dricker jag en kopp vid frukostbordet och sen tar jag med mig en till när jag står och sminkar mig på toaletten. Irriterande. Får alltid springa och värma på det igen i mikron.

Strålande sol ute, tänkte ta en bild men kamerans batterier var urladdade. Det är verkligen vackert utanför oss med solen som lyser på ladugårdens tak som vi har framför huset och träden som är alldeles vita av snön som gnistrar som kristaller. Vill ut ut ut, hade helst velat fara ut på isen och pimpla med min älskling. Så underbart det ska bli i vår, skotta fram altanen och sätta oss och gassa i solen medans gumman leker på gården. Ja ni märker vad lite sol kan göra med en!

Jag ska iaf gå på en promenad nu när jag ätit klart och läst tidningen på nätet, efter det blir det en sväng in på stan och inhandla presenten.

Inga kommentarer: