onsdag 9 mars 2011

Höll på att tappa förståndet på tösen innan lunchvilan, trots mat i magen och sysselsättning så var hon bara missnöjd. Kollade upp ett recept inför middagen idag och så tog vi på oss och gick på promenad. Som jag hoppades somnade hon i vagnen på väg till affären och hela vägen hem. Tack och lov. Trodde hon skulle sova vidare hemma på bron i vagnen men så fort jag kom in och tog av mig så vaknade hon ju självklart. Det var den kaffepausen i lugn och ro jag tänkte ta. Idag har T fått många bittra sms, haha. Tur man har någon att kasta sin bitterhet för stunden på. Han skulle iaf skynda sig hem så han slutar tidigare idag för att underlätta för mig i eftermiddag med gumman. Längtar tills jag får ställa mig i köket och laga maten i lugn och ro medans de leker på övervåningen. Ska slå på musik medans jag lagar middagen, slappna av lite. Så fort jag slår på musik när gumman är vaken eller med så ska det bytas och gnällas om vad hon ska lyssna på, ett jäkla gorm blir det så jag ids inte slå på nå.

Snart ska hon på tre års kontrollen och vi måste höra om hur vi ska lösa hennes magproblem som gör att hon inte kan bajsa ordentligt på flera dagar. Något medel måste det ju gå att ge så de löses upp liksom, för det verkar inte spela någon roll vad hon äter. Hon bajsar max 3 ggr i veckan ordentligt fast man vet att hon behöver bajsa en gång om dagen då det kommer lite i trosan flera ggr per dag.

Nu ska jag försöka ta mig en kopp kaffe och läsa klart morgontidningen innan gumman får för sig något. Bara det här korta inlägget tog mig 30 min att få ihop.

Inga kommentarer: