fredag 4 mars 2011

Jaha då var det magsjuka i huset! E sov över tre timmar på dagen, under tiden kollade jag och älskling (som slutade supertidigt idag) på skidorna. Jag somnade när det var i slutspurten och missade hela grejjen, så typiskt! Har man tagit sig igenom över en timmes skidor utan att somna ska man fan ha en klapp på axeln, det bästa är ju i slutet när det faktiskt händer något. Jaja, jag överlever väl. När gumman vaknat så åkte vi på hemmakväll och hyrde film, E visste exakt vad hon skulle ha och när hon tait sin Askungen film så tittade hon inte på andra filmer utan höll sin i ett stadigt grepp. Jag plockade en stor påse med godis som jag ska avnjuta ikväll då T ska spela poker och förhoppningsvis dra hem några tusenlappar som vi kan göra något kul för :) Sedan skulle vi vidare till T´s föräldrar där vi skulle äta hämt mat och strax efter att vi kommit in så var E i T´s famn och de kom springandes in i köket och kastade sig mot diskhon och där la hon sin spya. Trevligt. Var bara att klä oss igen och sätta oss i bilen hem, T fick hämta mat hem till oss istället och E la sig i soffan och ville kolla sin film. Nu har hon feber igen och ligger stilla och ser barnprogrammen, ingen mer spya men jag sitter på helspänn på minsta lilla antydan till något avvikande beteende. Har laddat med en hink och handduk i soffan utifall att....

Nu ska jag koka mig lite kaffe och avnjuta en chokladbit till och drömma mig bort i framtidens värld. Ser ljust på framtiden trots att jag inte fått mig något fast jobb eller ens vet vad jag ska göra när jag blir stor. Har så mycket annat som gör livet värt att njuta av.

1 kommentar:

elin sa...

duktig hon är som kan hålla sig ända till diskhon!