söndag 25 december 2011

Aftonen är över.

Julafton har passerat och vi har fått så många fina julklappar. Lyckan och förväntan i Emmys ögon var oslagbar när hon väntade på tomten, hon höll nästan på att kissa ner sig av när tomten knackade på fönstret och vandrade runt huset. Hon tjöt av förväntan. Underbart att se! Alla klappar öppnades med stor entusiasm och man känner värmen i hjärtat av alla underbara gåvor hon fått av nära och kära. Att vi har tur. När dagen med gumman började lida mot sitt slut och vi skulle köra henne till pappa och deras julfirande så knöt det sig i magen på mig och vi märkte även av att hon blev mammigare och bara ville vara i min famn och "mysis med mammis" som hon sa. Men väl framme hos pappa och de andra julfirarna så släppte hennes separationsångest och hon studsade in till de andra. Skönt att se så även min ångest blev lättare.

Kvällen fortsatte med T´s familj. Kalle, mat massor av godis och spel och så blev klockan midnatt och vi traskade hemåt. Slog på en film på datorn i sängen och myste ner oss och jag somnade sött och sovit som en stock fram till elva i morse. Underbart med sömn. T har åkt iväg på sitt årliga "Gylli" tillsammans med ett stort gäng grabbar. Där dricker dom öl, spelar softball tennis och bastar och sedan går ut på "bankett". Blir oftast väldigt blöta kvällar men jag tror min karl har börjat bli till åren och inte riktigt orkar med i tempot så jag misstänker en ganska lugn afton för hans del. Min kväll blir iaf väldigt lugn, har ställt i ordning Emmys dockskåp på hennes rum med tillhörande möbler. Men är sugen på att klicka hem lite nyare grejer, de hon fick med till huset var något av de äldre modellerna och vissa saker passade inte ens in i huset då det tillhört ett eget tillverkat hus förut så skalan är inte densamma. Ska pyssla lite med mina nya grejer också, fick en dymo skrivare och en limpistol. Ska sätta mig och klippa lite tapeter och limma fast på kartonger till mitt kommande pysselskåp som jag söker förgäves efter på blocket. Sen har jag massa tidningar jag handlat som jag ska ögna igenom under kvällen och inte att glömma en massa Greys anatomy avsnitt att se också. Fullt upp med andra ord!

Inga kommentarer: